علل ایجاد لکه های سیمان روی سطح نما ساختمان

ساخت و ساز یکی از صنایع اصلی و بزرگ در هر کشوری است و ساختمان های مختلفی از جمله خانه ها، دفاتر، مدارس و بیمارستان ها ساخته می شوند و یکی از مواد مهمی که در ساخت و ساز استفاده می گردد ،سیمان است که برای چسباندن آجرها و ایجاد سطح نما استفاده می شود.

 اما گاهی اوقات سیمان خشک شده بر روی سطح آجر نما می ماند و این موضوع می تواند زیبایی و قابلیت های ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، روش های پاک کردن سیمان خشک شده از نمای ساختمان و آجر نما یکی از مسائل مهم در حفظ زیبایی و نمای ساختمان است.

سیمان خشک شده می‌تواند زیبایی نمای ساختمان را از بین برده  و باعث کاهش ارزش و زیبایی آن شود. بنابراین، انتخاب روش مناسب برای پاک کردن سیمان خشک شده از نمای ساختمان و آجر نما بسیار اهمیت دارد.

استفاده از آب با فشار زیاد برای پاک کردن لکه سیمان از نما ساختمان

یکی از روش های آسان و مرسوم ، برای پاک کردن سیمان خشک شده از نمای ساختمان و آجر نما استفاده از روش شستشو توسط آب و فرچه است ، یا استفاده از واتر جت های حرفه ای ، تا با فشار آب اقدام به جدا نمودن آثار و بقایای سیمان خشک شده نمایید.

 قاعدتا تمیز شدن سطوح در آجر نما در این روش بسیار آسان می باشد ولی میتواند سبب یک اتفاق دیگر در نمای ساختمان گردد و آن واکنش طبیعی است به نام شوره زدن که در اکثر آجر نما ها بعد از شستشو به چشم می خورد . که در مقاله ای دیگر مفصلا به آن اشاره نموده ایم .

استفاده از ابزارهای مکانیکی برای پاک کردن سیمان خشک شده روی نما ساختمان

روش دیگری که می‌توان برای پاک کردن سیمان خشک شده استفاده کرد، استفاده از ابزارهای مکانیکی  مانند فرچه هایبرقی است ، که عمدتا  استفاده از این ابزارها نیازمند مهارت و تجربه است تا از آسیب به سطح آجر نما جلوگیری شود.

در نهایت، باید توجه داشت که انتخاب روش مناسب برای پاک کردن سیمان خشک شده از نمای ساختمان  نیازمند بررسی دقیق و شناخت عمیق از وضعیت سطح و نوع سیمان خشک شده است. همچنین، انجام این کار نیازمند مهارت و تجربه است تا از آسیب به سطح آجر نما جلوگیری شود.  

استفاده از محلول پاک کننده سیمان نانوزیت برای پاک کردن لکه سیمان از روی نما ساختمان

شاید روش های مختلفی برای پاک کردن سیمان خشک شده از روی آجر نما وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. ولی یکی از روش های بسیار اثر بخش و کار آمد برای پاک کردن سیمان خشک شده از روی آجر نما استفاده از محلول پاک کننده سیمان نانوزیت است. که به صورت تخصصی و متناسب با متریالهای موجود ساختمانی در کشور طراحی و تولید شده است .

این محلول بر پایه مواد حل کننده سیمان و ترکیبی از چند ماده شیمیایی است که میتواند به خوبی سیمان را در خود حل کرده و از روی سطح آجر جدا نماید . قطعا برای حل نمودن سیمان باید از برخی از اسید ها استفاده نمود ، ولی میزان این نوع اسید ها و ترکیب آن ها با هم بسیار حائز اهمیت بوده و باید به این نکته توجه ورزید که این مواد هیچ نوع خورندگی روی سطوح آجر نداشته باشند و فقط روی سیمان تاثیر گذار باشند .

 شاید در حالت اول اسیدی بودن ماده مطرح شود، اما استفاده از این محلول با این فرمول در اکثر کشورها مرسوم بوده و بهترین روش انتخاب شده است . به طور مثال این ماده روی فلزات رنگ شده هیچ نوع خوردندگی ایجاد نمی نماید و به راحتی برای پاک کردن ابزار و وسایل بنایی قابل استفاده میباشد .

قابلیت رقیق نمودن با آب را دارد و برای استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی نیست . فقط کافی ایست که موارد ایمنی در حین کار با این محصول را رعایت نمایید.  برای استفاده از این محصول کافی ایست یک لیتر ماده پاک کننده سیمان به همراه سه لیتر آب در یک سمپاش دستی با هم مخلوط نمایید .

استفاده از ملزومات ایمنی برای هر کاری الزامی ایست . بعد از آماده شدن مواد و مجهز شدن به ابزار ایمنی مانند ماسک و دستکش ، مواد را روی سطوح آلوده به سیمان پاشش نمایید و چند لحظه فرصت دهید تا مواد به خوبی واکنش دهند ، سپس توسط یک وسیله مانند یک فرچه پلاستیکی یا فرچه فلزی با کمترین فشاری اقدام به برداشت آثار سیمان نمایید و در انتها سطح را با دستمال پاک نمایید .

محلول شیمیایی سمنت ریمور نانوزیت یا پاک کننده سیمان نانوزیت در سطوح مختلف ساختمان کاربرد دارد و روی اکثر سنگ های ساختمانی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند قابل استفاده می باشد.استفاده از آن بسیار آسان بوده و بسیار مقرون به صرفه میباشد .

بهترین روش برای پاک کردن سیمان خشک شده از روی نما ساختمان

با توجه به معایب و مزایای هر یک از روش های فوق، می توان گفت که بهترین روش برای پاک کردن سیمان خشک شده از روی سطوح نمای ساختمان و آجر نما استفاده از روش های شیمیایی با ترکیبات طبیعی و غیر سمی است که به خوبی سیمان را از روی آجر جدا کرده و آن را پاک می کنند. این روش ها می توانند به سلامتی افراد و محیط زیست آسیب نرسانند و همچنین به سطوح دیگر آسیب نمی رسانند.

به عنوان یک متخصص در صنعت فراورده های شیمیایی ، توصیه می کنم که در هنگام پاک کردن سیمان خشک شده از روی آجر نما از روش های شیمیایی با ترکیبات طبیعی و غیر سمی استفاده شود تا بهترین نتیجه را به دست آورید ، همچنین توصیه می شود که از تجهیزات و مواد مناسب استفاده شود تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

با توجه به اینکه پاک کردن سیمان خشک شده از روی آجر نما نیازمند تجربه و دقت است، توصیه می‌شود که این کار را به تیم حرفه ای و متخصصی بسپارید تا از نتایج بهتری برخوردار شوید. انتخاب متخصصان ما با سابقه و تجربه در این زمینه، به شما اطمینان می‌دهد که این فرایند به بهترین شکل ممکن پاک خواهد شد.

 با این روش های حرفه ای و موثر، ما به شما کمک خواهیم کرد تا سیمان خشک شده را به راحتی و به شکلی حرفه ای از روی آجر نمای خود پاک کنید. از این به بعد نیازی به نگرانی در مورد پاک کردن این مواد زائد نخواهید داشت. با تیم ما همراه شوید و از خدمات حرفه ای و با کیفیت ما بهره مند شوید.

روش ضد لک و ضد آب کردن نما ساختمان برای پیشگیری از ایجاد لکه ها

در پایان یک راه کار ویژه برای شما داریم  ، برای جلوگیری از این مشکل در آینده، می توانید از روش های پیشگیرانه ، مانند استفاده از مواد ضد آب کننده آجر نما نانوزیت استفاده کنید. این کار باعث می شود که سیمان به راحتی از سطح آجر جدا شود و شما نیازی به پاک کردن و استفاده از مواد دیگری را نداشته باشید.