پاک کردن سیمان از روی کاشی

سیمان خشک شده روی کاشی و سرامیک کف خانه یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر خانه ای  اتفاق بیفتد. این موضوع می تواند به دلیل انجام کارهای ساختمانی یا تعمیرات در منزل باشد که باعث ایجاد لکه های سیمان خشک شده روی کف سرامیکی شده است. این موضوع می‌تواند ظاهر کلی کف را زشت کند و باعث ایجاد یک منظره ناخوشایند بر روی سطح کف شود. اما این مشکل قابل حل است و می‌توانید با استفاده از روش‌های صحیح سیمان خشک شده را از روی سرامیک کف خانه پاک کنید.

در این مقاله به بررسی روش های مختلف پاک کردن سیمان خشک شده از روی سطوح کاشی,سرامیک و موزاییک  می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تا این مشکل را به راحتی حل کنید.

چگونه سیمان خشک شده را پاک کنیم؟

استفاده از ابزار و تجهیزات برای پاک نمودن سیمان خشک شده:

 ممکن است در ابتدا از آسان ترین شیوه برای پاک کردن سیمان خشک شده استفاده نمایید . به طور مثال استفاده از ابزارهای مکانیکی مانند تیغه یا برس های فلزی  است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید سیمان را از سطح کف جدا کنید ، در صورتی که سیمان به صورت لایه ای نازک تشکیل شده باشد . البته استفاده از برس سیمی  یا فرچه سیمی می تواند به برخی از سطوح  آسیب وارد نماید . پس فقط این روش را برای سطوحی میتوان استفاده نمایید ، که از حساسیت بالایی برخوردار نباشند مانند موزاییک های فشاری و پلیمری که عمدتا در فضاهای خارجی منزل و یا پارکینگ ها از آن استفاده میشود ، به یاد داشته باشید استفاده از فشار آب یا استفاده از واتر جت های خانگی یا کارواش های خانگی  نیز برای این سطوح مناسب و کار ساز میباشد .

استفاده از سرکه یا اسید استیک برای پاک نمودن سیمان :

 یکی از روش های موثر خانگی برای پاک کردن سیمان خشک شده از روی کاشی و سرامیک کف منزل استفاده از اسید استیک یا سرکه است. همانظور که میدانید سرکه یک نوع اسید بسیار ضعیف است ، استفاده از  این مواد طبیعی نیز می‌تواند برای پاک کردن لکه های سیمانی گزینه مناسبی باشند اما این روش برای لکه های سیمانی بسیار سست و نازک ، قابل استفاده میباشد .برای استفاده از این روش، ابتدا باید اسید استیک را با آب مخلوط کنید و سپس آن را روی سیمان خشک شده بریزید. پس از چند دقیقه، با استفاده از یک کاردک ، سیمان حل شده را برداشت و سطح را با دستمال پاک کنید.

پاک کردن سیمان از روی سرامیک

استفاده از اسید هیدروکلریک برای پاک نمودن سیمان:

شاید یکی از راهکارهای موثر ، استفاده از مواد شیمیایی همچون اسید هیدروکلریک یا اسید فسفریک باشد ،که می‌توانند به شما کمک کنند تا لکه های سیمانی را که ضخامت یا حجم بیشتری دارند، از روی سرامیک کف خانه پاک کنید. اسیدها می‌توانند به خوبی سیمان را حل کرده و اجازه دهند تا سیمان خشک شده آسانتر از سطح کف جدا شود. اما باید جوانب احتیاط را داشته باشید که از این مواد با دقت فراون و میزان مشخص استفاده شود ، زیرا حجم زیاد مواد ممکن است آسیب جدی به کف منزل شما وارد نماید . توجه داشته باشید در این روش باید از محافظت‌های لازم مانند دستکش و عینک استفاده کنید تا از مخاطرات احتمالی این مواد جلوگیری گردد.

استفاده از محلول پاک کننده سیمان:

 یکی از روش های اصولی در این مورد استفاده از پاک کننده های تخصصی سیمان که جهت پاک نمون و حل نمودن سیمان خشک شده از روی کاشی,سرامیک و موزاییک طراحی شده, می باشد.

محلول سمنت ریموور یا پاک کننده سیمان نانوزیت

برای استفاده از محلول پاک کننده سیمان نانوزیت، تنها کافی است محلول را روی لکه سیمان خشک شده بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید تا واکنش  بین مواد و سیمان اتفاق بیافتد و سپس با استفاده از فشار آب و جارو ، یا تی های تیغه دار پلاستیکی سطوح را از بقایای و لکه های سیمان پاک نمایید . پس از اتمام کار سطوح مورد نظر را به خوبی آبکشی نموده و سطح را خشک نمایید . این روش در مقایسه با روش هایی که در بالا ذکر شد ، بسیار آسان تر و سریعتر می باشد .

البته توجه داشته باشید که در استفاده از این محصول نیز باید جوانب احتیاط و اصول ایمنی رعایت نمایید . برای راحتی شما و استفاده صحیح این محصول چک لیستی توسط کارشناسان فنی مجموعه  تهیه شده است که با مطالعه آن می توانید نسبت به مراحل کار ، ابزار ها و روش ها ،آشنایی پیدا نموده و با آسودگی کامل به نتیجه، دلخواه خود برسید.پاک کردن سیمان از روی کاشی و سرامیک

سخن آخر

در کل پاک کردن سیمان خشک شده از روی سرامیک کف خانه می‌تواند یک فرایند زمان‌بر باشد، که با استفاده از روشهای مناسب و صحیح که در این مقاله به آنها اشاره کردیم به راحتی این مشکل را حل میگردد . در نهایت، برای جلوگیری از عدم ایجاد لکه های سیمانی ، می توانید از پوشش های محافظتی ساختمانی نانوزیت ،که توسط مجموعه نانوزیت تولید و طراحی شده است استفاده نمایید ، تا از اتفاق همچنین مواردی جلوگیری شود.