در فرآیند ساخت و ساز، استفاده از سیمان یکی از مراحل اساسی ساخت و ساز است. اما گاهی اوقات، در حین عملیات بنایی ، به دلیل بی احتیاطی و یا بی توجه کارگران ساختمانی ، مشاهده می گردد که شیشه های ساختمان مملو از سیمان ها و یا ملات خشک شده است . که می تواند زیبایی و شفافیت شیشه های ساختمان را به همراه داشته باشد، سیمان خشک شده روی شیشه ساختمان می‌تواند یک مشکل بزرگ برای صاحبان خانه یا ساختمان‌ها باشد. وجود سیمان خشک شده  در مدت طولانی باعث کدر شدن سطح شیشه شده  و باعث ایجاد یک ظاهر زشت و ناخوشایند می‌شوند. البته این مسئله با چند تکنیک و راه ساده قابل حل شدن میباشد . در این مقاله مراحل پاک کردن سیمان خشک شده از روی شیشه ساختمان را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: شناسایی محل سیمان خشک شده روی شیشه: 

قبل از هر چیز، باید محل هایی که سیمان خشک شده روی شیشه ها وجود دارد را شناسایی کنیم.و نحوه دسترسی به آن ها را به خوبی بررسی نمایید .

مرحله دوم: آماده سازی و ابزار مناسب برای پاک کردن سیمان روی شیشه: 

 بعد از مشخص شدن  نحوه دسترسی ، باید ابزار مناسب برای تمیز کاری روی شیشه، مانند کاردک ، فرچه پلاستیکی ، اسفنج ، دستمال و مواد شیمیایی مناسب را برای پاک کردن آماده کنیم.

مرحله سوم: استفاده از مواد شیمیایی مناسب برای پاک کردن سیمان از شیشه:

 پس از آماده سازی مراحل فوق ، برای حل کردن سیمان های خشک شده باید اقداماتی انجام دهید . توجه داشته باشد که استفاده از این مواد شیمیایی تخصصی برای حل نمودن لکه های سیمان بسیار کارساز بوده و مراحل زدودن سیمان های خشک شده به راحتی امکان پذیر میباشد. برای این مرحله میتوانید از پاک کننده سیمان نانوزیت استفاده نمایید . که کابری آن بسیار سهل و آسان است .

مرحله چهارم: اجرای مواد شیمیایی: 

یک لیتر از محلول پاک کننده سیمان نانوزیت را با یک لیتر آب مقطر مخلوط و داخل یک سمپاش کوچک یا ظرف اسپری دار بریزید . سپس مواد را بروی سیمان های خشک شده اسپری نمایید به نحوی که سطوح سیمانی کاملا با مواد درگیر شوند ، چند دقیقه صبر نمایید تا فرایند شیمیایی محصول تکمیل شود . سپس با یک کاردک پلاستیکی ، اقدام به برداشت  سیمان های خشک شده نمایید . با استفاده از مواد شیمیایی مناسب، می توان سیمان خشک شده را به راحتی از روی شیشه ها پاک نمایید .

مرحله پنجم: تمیز کردن نهایی سطح شیشه:

پس از پاک کردن سیمان خشک شده، باید سطح شیشه را دوباره تمیز کرد.برای این منظور از محصول شیشه پاک کن های موجود در بازار استفاده نمایید تا سطح شیشه دوباره به شفافیت و زیبایی خود بازگردد.

مرحله شش: پیشگیری از تکرار:

برای پیشگیری از تکرار این مشکل، می‌توانید از مواد پوشش دهنده ای ، مانند آبگریز کننده شیشه استفاده نمایید . این مواد می‌توانند به شما کمک کنند تا چسبیدنمواد آلاینده به شیشه به تاخیر افتاده و  در هنگام نظافت  به راحتی از سطح جدا شوند .

انجام مراحل فوق و پاک کردن سیمان خشک شده از روی شیشه های ساختمان یک فرآیند زمان بر و حساس است و به راحتی قابل انجام  است و قطعا  زیبایی و شفافیت شیشه های ساختمان با رعایت و انجام این مراحل دوباره باز خواهد گشت .